Akademisk porr

Jag var precis inne på sidan "bokhora", (har inte lärt mig hur man länkar snyggt här än, ska se till att göra det) och blev då påmind om boken "Den hemliga historien".
Jag lånade den för några år sen och läste den med en ganska total hängivelse vad jag kan minnas. Nu är jag hemskt angelägen om att få tag på den. Jag vill äga den och jag vill ha den i min Billy. Den finns inte på Adlibris och jag vette tusan vart jag ska leta annars.. Jag minns inte ens vad författaren heter, men det kanske du kan hjälpa mig med Sanna?

En av bokhororna som, likt jag och Sanna, tycker att den här boken är himla bra, kallade den för en typ av akademisk porr och det var ju lite tjusigt. Om det nu stämmer minns jag knappt och det är bland annat det jag vill ta reda på och i så fall återuppleva.

Kommentarer
Postat av: Ola

Donna Tartt heter hon som har skrivit den om jag inte minns fel står säkert at läsa någonstans. Men en bra bok har bara läst utdrag ur den. Men rätt fet har jag för mig. Lycka till att hitta den finns säkert på något antikvariat om inte annat :)

2008-04-17 @ 14:51:57
Postat av: Hanna

Tack Ola, det stämde fint! Ska försöka finna den. :)

2008-04-18 @ 09:44:07
URL: http://missfixin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0