Reklam

Marcus Grahn är bland annat bloggare och krönikör på VF. En period (när jag fortfarande bodde hemma med tillgång till dagstidning) brukade jag varje fredag läsa hans nöjessida. Han skriver bra.
Men det som gjorde att jag extra mycket ville läsa hans sida var att jag tycker att han är väldigt lik Mikael. Samma ansiktsdrag och de påminner om varandra. Det här var nästan två år sedan och då var jag inte lika mycket en potentiell flickvän i Mikaels ögon som han var en potentiell pojkvän för mig. Kan ha berott på både det ena och det andra.. I vilket fall så var Grahns krönikor en association till min vad det då kändes som "ouppnåeliga" drömkille.

Förut läste jag i Xtra att han släpper sin första bok i maj och den kanske är värd att läsa. Det var något om småstadslivet, inte helt obekant.

image18

Kommentarer
Postat av: Sanna

Tack för att du sa det, Hanna! Jag har hela tiden tyckt att det är något bekant över denna Marcus och så har jag haft det framför ögonen hela tiden. Jag har bara sett honom på kort men det är något med både ansiktsform och ögon... Hans bok heter visst "Picasso valde också Kristinehamn", kommunens slogan. Jag läser alltid hans krönikor. Han är bra! Och du, Donna Tartts bok har jag sett men kanske mest på pocket? Du får alltid låna min vet du. Jag ska också läsa om den- också nyfiken på om jag blir lika fängslad - men på engelska ;) (Nördigt eller?) Den var inte såå snuskig vad jag kan komma ihåg men väldigt, väldigt speciell. Hm, vi får se. Nr 2 var inte lika bra, heter "The little friend". Glöm den. Kram

2008-04-24 @ 20:10:52
Postat av: Hanna

Ja visst är det något, helt klart. Känns skönt att jag inte är ensam om att se den likheten. Och, just det, så var titeln.. Kan vara lite kul och framför allt annorlunda att läsa faktiskt. Är ju kanske inte den litteraturen jag i första hand lockas av.
Jag har funnit "Den hemliga historien"nu, endast pocket och på engelska. Det är väl rätt dumt att man inte läser den på just originalspråket egentligen. Original är väl alltid bäst.. Men är man bekväm så är man. Läste den här recensionen av boken: http://dagensbok.com/index.asp?id=597 och kände helt och hållet igen mig i beskrivningen. Lånar jättegärna din när jag inte orkar söka svenskversion längre...

2008-04-24 @ 21:25:50
URL: http://missfixin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0