Spionage

Jag ska möta Sara på stan i eftermiddag. Vi har ett uppdrag att utföra. Det är meningen att vi ska sitta och iaktta en grupp av människor som interagerar med varandra och sedan göra en analys av materialet med hjälp av ett antal genusteorier. Det kan vara på krogen, ett torg, ett café etc.
Vi har redan provat på lite av detta "fältarbete" genom att observera Saras kille och några till när de spelade tennis men jag fick inte speciellt mycket kött på benen av den timmen.. Det är verkligen inte helt lätt ska jag säga. Jag skulle allra helst vilja vara i en krogmiljö och observera men det skulle kännas otroligt fånigt och odiskret framför allt, att sitta nykter med anteckningsblock och penna bland alla festprissar. Med tanke på att den här uppgiften omfattar hela 10 poäng så känner man viss grad av press också.
Men vi får väl se vad man kan få fram för maskuliniteter/kärlekskraft/queera fenomen eller genussystem...

Kommentarer
Postat av: Mingla

Hej. Jag gör ett skolarbete om just bloggning. Tänkte höra med dig om du tjänar pengar på din blogg? Vore snällt om du ville svara :)

2008-04-25 @ 13:42:37
URL: http://heymingla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0