Stör inte nollefriden!

Var som sagt på sittning i torsdags som hade huvudtemat "Ursäkta, jag tror jag har kommit fel".
Vår grupps barnkalastema funkade bra. Jag körde kanske inte 100 % fullt ut, men lyckades i alla fall se barnslig ut med Mimmi Pigg-linne, två bollar bak på huvudet, kjol och lila strumpbyxor. Alla var så söta i en massa rosa toner med ballonger, nappflaskor och rosetter. De andra temana var uteliggare, aliens, pensionärer och stureplan.
Det stod på schemat att det skulle bjudas på ärtor och punsch och det var precis vad det gjorde också. Ärtsoppa, bröd och punsch, himmelskt.
Jag lärde mig ett nytt ord också, eller snarare fenomen kanske, nämligen "nollefrid". Mycket viktigt och intressant...
Har ni också sånt Jonte?

Imorgon drar vi till ransäter.. Där blir sittningens tema skräck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0