Hundrastning

Nu funderar jag verkligen över en grej. När jag nyss var ute och gick en promenad så gick jag bland annat runt gubbholmen, som jag brukar. Vanligtvis är jag rädd för fåglar som ofta matas och blir helt flaxigt galna där vid vattnet.. Fåglar är äckliga tycker jag. Idag möttes jag dock av fem springade hundar, som alltså var lösa. Först såg jag inte ens hundägarna eftersom de gick så pass långt bakom. Jag tycker om hundar och är vanligtvis inte rädd för dem men nu kändes det faktiskt rätt olustigt eftersom jag inte hade en aning om hur just de här hundarna var. Jag undrar nu bara, får man verkligen ha en massa hundar släppta lösa sådär mitt bland andra människor? Eller är det speciellt så att man får det på Gubbholmen kanske?

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag håller verkligen med dej om hundarna. Lyssnar de inte när man ropar på dom ska man inte ha dom lösa! Så är det bara. Det kan finnas folk so faktiskt är rädda och även om man inte är rädd ska man inte behöva mötas av en flock lösa hundar för att ägarna inte har koll på dom. Som du skriver så vet man ju inte hur just dom hundarna är! Bra skrivet. Sakna dej när jag jobba igår!

Puss & kram

2008-07-19 @ 09:50:39
URL: http://lindagerdin.blogg.se/
Postat av: Marieh

Det är verkligen respektlöst att låta hundarna springa så långt före tycker jag. Tyvärr finns det ju så otroligt många slapphänta hundägare. Jag har min hund lös en hel del men då går hon väldigt nära mig och får aldrig springa iväg. Och möter vi någon måste hon stanna direkt.

Tycker det är så viktigt att man respekterar människor som är hundrädda.

2008-07-31 @ 11:49:17
URL: http://marieh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0