Service in my ass

Igår handlade ett par i 35-års åldern mat av mig i kassan. Det var inte direkt någon kö och vi hade två kassor öppna. För ovanlighetens skull var det då inte heller speciellt stressigt.. När jag hade tagit betalt och vände mig om så hör jag hur killen säger "..men det gick väl ganska snabbt här ändå.."  till sin tjej (ungefär som att det var ngt de hade diskuterat tidigare), var på hon svarar ganska otrevligt och väldigt kaxigt "det gör det ju inte alls det!.. hon har ju ingen fart i bena".  Uppenbarligen så hörde jag klart och tydligt deras konversation om mig, bakom min rygg. När jag sedan står ansikte mot ansikte igen så ler kvinnan vänligt och ber om en gaffel. 

Så otroligt jäkla provocerande på alla sätt och vis tyckte jag att det här var. För det första är det självklart fult och väldigt illa att prata skit när någon vänder ryggen för att sedan vara falskt trevlig. Men framför allt så är det extremt störande att folk verkligen förväntar sig och tycker om att se oss svettas, halka runt i frityr och stressa för deras skull, jag menar när det inte ens finns ngn anledning eftersom hamburgarna inte var klara.

Service in my ass säger jag.


Kommentarer
Postat av: Sara

Du spillde väl åtminstone drickan över henne, hoppas jag...?

2008-07-23 @ 13:47:47
Postat av: Jonathan

Svälg o ta emot Hanna!



Sånt är livet, människor är ett ont släkte o det är den som kan ta mest skit som lyckas bäst. Vassa armbågar hjälper, dock inte i serviceyrket va?



Ska ni på PIP frstn? En tjej på jobbet ska dit o jag är rejält sugen på iaf redag lördag. Missar Those dancing days men tar igen det på allt annat bra... Typ Kjellvander, Familjen, Mustasch (för 3:e gången), Teddybears, Håkan o en massa mer.

2008-07-23 @ 13:55:53
Postat av: Linda

Men gumman då. Det lät inge trevligt. Men det är tyvärr sånt vi får svälja o ta emot. Vi är ju BARA obildade restauranbiträden på en hamburgerkedja. Då är vi inte ens värda skiten under deras skor. Tyvärr. Tur vi har varandra, annars skulle vi nog gå åt! Puss

2008-07-23 @ 23:33:30
URL: http://lindagerdin.blogg.se/
Postat av: Johanna

Du skulle ha gått hur sakta som helst emot dom med maten så de skulle få se på seghet.

2008-07-28 @ 21:06:03
URL: http://enblondflicka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0