Glasögonorm

Jag har ganska dålig syn. Jag anser inte själv att jag ser så pass dåligt att jag behöver använda linser/glasögon dagligen. Hade jag varit tvungen att göra det, (kanske blir så inom en snar framtid) då får de bli linser eftersom jag trivs rätt dåligt i glasögon.
Jag har ett par relativt nya, relativt snygga glasögon som jag måste ha när jag kör bil, ser på tv eller sitter på föreläsning. Annars använder jag dom inte. Det här kan innebära problem ibland. Eftersom jag inte ser på långt håll hur personer ser ut i ansiktet så missar jag ofta personer jag känner. Så om personen ifråga har sett mig och hälsar, så är mitt gensvar jäkligt förvirrat och svagt. Lite svårt att förklara inser jag såhär i efterhand. Men i alla fall så hände det här mig både igår och idag. Tyvärr var det samma person som jag inte hann se, en person jag bara känner ytligt också vilket på ngt vis känns värre i en sån situation.
Att jag ens orkar bry mig beror ev. på att jag annars med synen på, har väldigt bra koll på omgivningen. Jag är inte speciellt disträ om man säger så. Ibland är jag lite väl medveten. Det känns bra att ha förklarat det här nu i vilket fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0