Ibland blir det fel

En låt som är lite skönt gungig är "Sweetest girl" med Wyclef Jean feat. Akon & Lil'Wayne. Jag tycker personligen att jag är grym på att snappa upp låttexter. Jag menar inte på nåt vis att jag är duktig på att sjunga men, låttexter, dom är jag bra på tycker jag. Fast det är ganska pinsamt ibland när det ganska radikalt kan visa sig att jag tror att jag kan texten men egentligen bara sjunger ord som klingar rätt i mina öron. Såhär är det med exemplet ovan. Jag sjunger "kinda kinda fill ya" eftersom det låter så, men egentligen ska det vara "dollar dollar bill ya"... Det visste ni inte va? Haha.

Ett annat fult exempel på felsjungning, (inte av mig, utan en sthlm:are) är den här psalmen "Tryggare kan ingen vara". Personen hade alltid trott att man sjöng "trygga räkan" eftersom hon är sthlm:are och sa rekan om räkan. Jisses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0