Jag är nöjd

Idag när jag kom hem från två givande föreläsningar på ämnet konstruktion av kön hade Mikael städat hela lägenheten, diskat, och tvättat. Himla härligt tycker jag. Svårt för mig att gnälla på att vårt förhållande skulle vara ojämställt på nåt sätt i och med att Mikael förmodligen uträttar mer hushållsarbete här hemma än mig. Jag ogillar allra mest att diska. Fingrarna blir så russinaktiga och särskilt mina eftersom jag biter så äckligt på dem.

Vi var på IKEA en sväng idag också. Inget ovanligt alls. Blev asförbannad när ingen annan men just den hyllan vi skulle ha var slut. Blev på lite bättre humör efter en subway baguette, mums. Sen var mamma och pappa här på en fika. En bra dag helt enkelt. Som jag avslutar med låten "Happy ending" med Mika. (Den var för övrigt med i kvällens avsnitt av Gossip girl) och nu himlar Mikael med ögonen när jag spelar den, den är lite löjlig kanske...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0