Kultur

Nu ska jag snart iväg till Arvika. Kan vara värmlands mysigaste lilla stad.. Mormor är därifrån och lite släkt till mig bor där så därför har jag anledning att vara där ibland, och det är ju fint tycker jag. Arvikamarten är exempelvis lite av en tradition. Men nu ska jag inte hälsa på släktingar. Vi ska till Klässbols linneväveri och sen kanske gå runt i andra hantverksbutiker eller så i Arvika. Med den här trippen och konstrundan imorrn känner jag mig ovanligt "kulturell" eller vad man nu ska sätta för ord på det.
Men nu måste ja dra mig. Hej så länge.

Kommentarer
Postat av: eva setterman

Hej, invandrad till A-a, vet du nåt om ursprunget till Marten? MVH. EVA

2010-10-03 @ 16:14:32
Postat av: Hanna

Hej! Tyvärr vet jag inget om urpsrunget... :/ Mârten finns ju i flera av Värmlands kommuner under hösten.

2010-10-04 @ 08:19:13
URL: http://missfixin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0