Hur man pausar

Nu har jag kommit igång med skrivandet av den här nedrans 10-poängaren. Jag gillar inte det här faktiskt. Sitta och dra gissningar på hur och varför folk beter sig/klär sig/pratar på ett visst sätt utifrån en timmes observation. Känns väldigt O-coolt faktiskt. Jag känner mig alldeles för ny på genusämnet för att kunna skriva något vettigt som jag samtidigt kan stå för också.
När jag satt där på cafét och spanade, med Sara som sällskap, så kände jag mig extremt fel. En man av utländskt ursprung lade märke till mitt anteckningsblock och att jag iakttog honom... Jisses han måste undrat varför i hela friden jag satt och glodde på honom och hans familj och förde anteckningar. Fy, det kändes elakt.

Bortsett från alla mina pauser (skriva lite blogg, läsa lite Kulturkoftan, lyssna på lite Jason Mraz - I´m Yours) så har jag hunnit en bit med uppsatsskrivandet i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0