Tankar om filmen igår

Filmen igår var minst sagt annorlunda när det kommer till svenska produktioner. Med riktigt bra skådespelarprestationer av huvudrollsinnehavarna och nytänkande story lyckades den fånga mitt intresse under hela filmen trots bultande tinning (förbannade spänningshuvudvärk). Måste bara påpeka att jag inte kunde sluta tänka på att den ena huvudrollsinnehavaren påminde mig om Johan Palm i idol. Störande grej.
I övrigt var filmen inte alls så läskig som jag trodde att den skulle vara. Jag förväntade mig att jag skulle behöva hålla Micke i handen och blunda då och då (ungefär som när vi såg spanska filmen "rec.", men så var inte fallet.
Jag blundade dock en gång under filmen och det var när en fruktansvärd scen med katter uppenbarade sig. Fy tusan vilka kalla kårar jag fick. Tack alla regissörer och filmskapare som gillar att spä på min klatträdsla ännu mer genom att framställa dem som riktigt jäkla dödsgalna! Finns faktiskt en hel del filmer där katter goes crazy om man jämför med hundar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0