Organisation och kön

Jag har varit helt ur pluggform. Kändes trögare än någonsin att sätta sig och läsa i "Det ordnar sig - teorier om organisation och kön" för att sedan skriva en kompletteringsuppgift om kvinnor på chefsposition med könsneutral strategi.
Jag missade ju ett workshoptillfälle nu i veckan så det här blev "straffet". Som tur är kändes straffet lagom snällt eftersom jag läste ovanstående bok i våras. Så nu, efter ca. en timme är det så gott som klart faktiskt. Känns riktigt skönt.

Kommande tenta den 3 nov är jag däremot inte alls i form för. Föreläsningarna på ämnet organisationsteori har varit nästintill värdelösa och litteraturen är så teoretisk som den bara kan bli. Jag menar, organisationsteori, det säger sig självt. Lärarens "organisationsteori är så upphetsande att jag spricker" prat känns såhär i efterhand inte alls uppmuntrande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0