På gränsen

Den där Alex skriver åter igen något jag tänker men inte säger. Åtminstone inte alltför högt.

"Men ärligt talat. Katter är vidriga små jävla djur. Jag hatar dem. Jag klarar inte av det faktum att de är fullständigt opålitliga. Ena stunden ligger de och gosar och plötsligt flyger de upp och klöser ögonen ur små barn."

Det är mycket av det Schulmanbröderna skriver som hela tiden ligger på gränsen, alltså gränsen för vad man "får" säga/skriva. Men ganska ofta skriver de faktiskt saker jag själv tänker... dock inte alltid. Han fortsätter exempelvis just den texten som jag nyss referade såhär:

"Jag skulle vilja påstå att katter säger mycket om sina ägare. Ointelligenta människor skaffar katt. Medelbegåvade skaffar hund. Överbegåvade avstår husdjur för att de inser att de bara utgör ett sorgligt substitut för barn i familjen."

Och det tänker jag absolut inte, bara så ni vet det alla kattägare! Ni är ju en del.

Kommentarer
Postat av: Carro K

När jag läste detdär inlägget på Alex blogg så tänkte jag faktiskt på dig Hanna :)

2008-10-02 @ 12:09:11
Postat av: Hanna

Ja det förstår jag... jag kan vara lite rå ibland.

2008-10-02 @ 13:04:03
URL: http://missfixin.blogg.se/
Postat av: 1:a hyresvärden

Huh. vad läskigt.. jag kikade med ett öga! Men Jonathan sa att det var ingen fara !!

2008-10-03 @ 22:53:13
Postat av: Hanna

Mamma jag antar att du menade videon med katten, fast du skrev på fel inlägg..?

2008-10-04 @ 09:58:14
URL: http://missfixin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0