Min flygräddning

Idag räddade Martin Kellermans sommarprogram ena halvan av flygresan hem och Marian Keys den andra. Jag hade inga förväntningar alls på serietecknaren av Rocky eftersom jag aldrig läst ens en rad ur den, men sommarprogrammet  var skitbra. Det kändes väldigt ärligt och äkta. Lite så som Marian Keys är i sin bok "Tankar från sängkanten". Jag läste om hennes hår som alltid blir krusigt i fuktigt väder och att hon därför avskyr friluftsliv, att hennes ena öra är utstående och det andra inte och att hon därför alltid måste ha håret utsläppt (känner igen problemet), att hon har älskat att missbruka smink ända sedan hon var 10 osv osv. Allt är väldigt ytligt och utseendefixerat men med hennes självkritik och insikt till det hela så blir det ganska kul. Lagom flygplanslitteratur.

Ska också tillägga en härlig men mycket förvånande insikt under resan: Mikael är en värre kontrollbitch än mig.
Det var han som hade koll på allt det viktiga. Jag var nästan lite wild and crazy i vissa stunder, om man jämför med honom så att säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0