Tankar om skridskor och dans

Just det, jag missar Stjärnor på is ikväll. Jag skulle ha spelat in det om jag hade kunnat.
Hoppas reprisen går imorgon på förmiddagen någon gång, så kan vi alla kolla på den hemma i mamma och pappas soffa kanske.
Jag saknar konståkningen ibland, lite i alla fall. Jag saknar inte piruetterna och hoppen och allt det där seriösa (som jag aldrig blev tillräckligt bra på och därför var tränare i ett år istället) men just bara uttryckssättet och själva skridskoåkningen.
Förmodligen borde jag väl ha börjat dansa tidigt istället eftersom det egentligen var roligare och mer min grej. Men dansen fanns långt bort i Karlstad och konståkningen väldigt, väldigt nära.
Nu nöjer jag mig med konståkning på TV och dans i form av Friskis och svettis dansaerobic och ibland danspass.
Danspasset kan man inte ta för allvarligt på för då blir det bara jäkligt löjligt att stå där och jucka till Dirty dancing låtar och gud vet allt. Men lite roligt är det.

Om jag får en dotter någon gång så ska jag helt klart få in henne på dansen om hon själv skulle vilja det.

Ikväll ska vi på mormors 70-årskalas. Känns riktigt kul nu när alla kusiner kommer som man inte sett på läänge.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha, ja precis, jag vågade inte skriva att jag blir provocerad.. Man tänker att de måste varit väldigt bortskämda när de var små och bara ätit potatismos och druckit mjölk hela livet.

2008-10-04 @ 18:07:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0