Trygg träning

Nu är jag grymt nöjd efter 8 km i spåren. Det var dessutom första rundan med mina nyinköpta springskor och än så länge känns de riktigt bra på fötterna.
En fördel med att springa/gå på frykstahöjda (eller frykstahöjden för er som föredrar det) i Kil, är att man känner sig väldigt trygg där. Det är sällan tomt på folk och de som är där är oftast folk man på ett eller annat sätt känner till. Kil är ju som bekant inte särskilt stort.
Samma trygghet upplevde jag definitivt inte på ruds motionsspår. Jag kände mig smått paranoid eftersom jag med jämna mellanrum var tvungen att vända mig om för att se så att inte någon följde efter mig. Detta var inte heller ett helt överdrivet beteende av mig med tanke på att jag nu fått höra att en gruppvåldtäkt har ägt rum just där. Väldigt obehagligt.


Mina skor. Bild härifrån.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag ääälskar att du är tillbaks med skriverierna igen. Nu känns bloggvärlden trygg igen. Och roligare. :D

2009-08-26 @ 10:37:35
URL: http://enblondflicka.blogspot.com
Postat av: Hanna

Men tack vännen! Vad gullig du är :)

2009-08-26 @ 12:59:17
URL: http://missfixin.blogg.se/
Postat av: 1:a hyresvärden

Håller med Johanna jag..

2009-08-26 @ 18:11:56
Postat av: Malin

Gud vad duktig du är på att springa då! Jag blir riktigt impand alltså, hehe skulle jag aldrig orka! :P



Är det ok om jag länkar dig på min blogg förästen? =)



Kram Malin

2009-08-27 @ 13:55:02
URL: http://mammamaliin.blogg.se/a
Postat av: Hanna

Tack..! :) Men inte så konstigt om du har svårare med sånt nu efter förlossning och allt vad det innebär!! Hujedamej alltså..

Självklart får du länka till min blogg! Bara roligt om folk läser. :)



Kram!

2009-08-27 @ 14:25:29
URL: http://missfixin.blogg.se/
Postat av: rudarn

Har INTE skett ngn gruppvåldäkt i ruds motionspår någonsin, inte ngn överfallsvåldtäkt överhuvudtaget på rud.

kolla med polisen för källa.



Vi hatar kvinnovåld.



Må bra på rud!

2011-02-13 @ 02:05:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0