Everything tastes good

Ända sedan jag läste texten "Nothing tastes as good as skinny feels" på en väns kylskåp har jag hört det där citatet i mitt huvud varje gång jag tänker stoppa i mig något onyttigt.
Om det hjälper mig från att avstå?
Knappast. Det spär bara på mitt dåliga samvete.
Det är synd att Kate Moss ord inte har hjälpt mig eftersom det har blivit lite mycket av det goda nu de senaste veckorna. Känns som en väldigt bra uppladdning (inte) inför julhelgen som komma skall...

Allldeles precis nu bestämde jag och mamma att vi tillsammans ska avstå från allt onyttigt fram till den 23:e. Det är bara en vecka dit men en vecka är sorgligt nog mycket för en sån som mig.
Allt det goda kommer bli så mycket godare under julen och sedan är det läge för nyttiga nyårslöften.
Jag tröstar mig med att konstatera att jag i alla fall inte är en av dom som enbart tränar de tre första veckorna efter nyår.
För tränar, det gör jag faktiskt alla veckor under året. Delvis för att hålla vikten men också för att det är kul.


Kate Moss  - "Förebilden"


Kommentarer
Postat av: 1:a hyresvärden

Men va f--n var du tvungen att skriva det i bloggen ? Pappa skrattar gott här ! Det är väl fom 00.00 inatt va ? Hinner nog trycka ner en chokladkaka .. Skojar

God natt !

2009-12-16 @ 23:19:13
Postat av: 1:a hyresvärden

Förresten , hon är inte min förebild ! Mager som en skrika ! Fy

2009-12-16 @ 23:20:51
Postat av: Frida

Om det händelsevis var på mitt och min systers kylskåp du hittade detta citat så var det ju bara ett skämt, hoppas du förstod det! :)

2009-12-17 @ 00:40:27
Postat av: Emelie

Det började som ett skämt - "höhö, det hade varit kul att sätta upp det på kylskåpet". Sen hade jag dåligt samvete varenda gång jag öppnade kylen i två veckor innan lappen hamnade i papperskorgen. Citatet sitter kvar i bakhuvudet lik förbannat.

2009-12-17 @ 00:50:37
URL: http://saturdaycandy.blogspot.com
Postat av: Hanna

Frida och Emelie: Ja, jag förstod att det var mer som ett skämt. Det skulle lika gärna ha kunnat sitta på mitt kylskåp för jag tycker liksom att citatet är rätt bra egentligen men tyvärr funkar det ju som sagt inte på mig..

2009-12-17 @ 08:45:03
URL: http://missfixin.blogg.se/
Postat av: Jomabelle

Jag skulle INTE bli lyckligare om jag vore smal. (Jag tror ingen gör det..)Jag skiter i hur kroppar ser ut. Kanske är oansvarigt men jag mår väldigt bra i knoppen. :)

2009-12-17 @ 14:11:33
URL: http://jomabelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0