Mina favoriter

Strax drar jag mig mot Herrhagen och Frida på glöggkväll. Med mig tar jag mina favoritkakor.


Bild lånad härifrån.

Recept Dumlekakor (ca. 24 st):

200 g margarin
3 dl vetemjöl
1 dl strösocker
1 tsk bakpulver
12 stycken Dumlekolor (original)
1 ask Noblesse (rosa ask)
24 folieformar

Blanda ihop margarinet, vetemjölet, sockret och bakpulvret till en mördeg.
Låt sedan degen stå i kylen i circa en halvtimme.
Efter det rullar man bollar av degen (alltså ungefär 24 st, men det är inte så noga) och pressar ner bollarna i folieformarna.
Sedan trycker man ned en halv dumlekola i varje folieform.
Detta ska in i ugnen i 10 minuter på 200 grader.
När kakorna tas ut ur ugnen ska en noblessebit läggas på varje kaka och smälta.

Sedan äter man kakorna när chokladen har hunnit stelna. Supergott.
Väldigt smidigt att ha dem i frysen och sedan ta fram när man får oväntat eller för all del väntat besök.

Kommentarer
Postat av: 1:a hyresvärden

Mmmmmm vad gott !

2009-12-02 @ 22:14:40
Postat av: Kristin

åååhh, jag älskar dumlekakor! bra, nu har jag receptet. har bara ätit det hos andra förut.. gillar din blogg förresten! :) kramar

2009-12-03 @ 23:28:47
URL: http://kristinsjogren.blogg.se/
Postat av: Hanna

Ja men vad bra då ;) Då får du baka. Kul att du gillar bloggen :) Kram

2009-12-04 @ 09:31:50
URL: http://missfixin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0