Vardagsotur

Usch vilken otursförmiddag jag har haft nu..
När jag gick utanför dörren här nere förut gick inte dörren upp som vanligt. Jag var tvungen att "dra ner spärren" för att ta mig ut och när jag väl är utanför kommer jag på att jag har varken nycklar eller mobilen med mig. Vanligtvis brukar det dagtid alltid gå att ta sig in utan nycklar men antagligen hade någon missat att öppna imorse.

Efter spinningen fick jag pinsamt nog be i expeditionen om att få låna deras telefon och be dem om att kolla upp Mickes telefonnummer via Eniro eftersom jag inte kan det utantill.
När jag ringer svarar han naturligtvis inte så jag pratar in ett, enligt mig, ganska pedagogiskt meddelande om att jag är på väg hem men att dörren är låst och att han måste gå ner och öppna dörren.
Jag kommer hem, ser ingen Micke och dörren är fortfarande låst förstås.
Som tur är har han dörren lite halvt öppen till balkongen så jag ställer mig helt enkelt och skriker.. Han hör mig och kommer ner och öppnar. Det var ju bra.
Men vet ni vad det värsta är? Jo, att Mikael precis hade hört mitt meddelande men drog slutsatsen att det "nog var ett gammalt meddelande eftersom porten alltid är öppen dagtid".
Kul om han inte hade haft dörren till balkongen öppen...

Kommentarer
Postat av: Sara

Det här är ju ett klassiskt exempel på nackdelarna med mobiltelefoner. Man blir helt enkelt för bekväm när man har telefonlistefunktionen där. Jag kunde antagligen fler nummer utantill när jag var sju år än jag kan idag. Har nyligen lärt mig Andreas nummer dock!

2009-02-12 @ 14:22:05
URL: http://saralingon.blogg.se/
Postat av: Hanna

Helt sant. Känns konstigt när man inser att man inte kan ens sambos telefonnummer, som man ändå varit tillsammans med i mer än 2 år. De enda mobilnumrena jag kan utantill är pappas och mitt eget.

2009-02-12 @ 14:51:00
URL: http://missfixin.blogg.se/
Postat av: frida

samma här, jag kan bara mitt mob nr & mammas & pappas.



sv. ja det är ju lika bra att testa, vore verkligen kul om håret & naglarna växte snabbare:)

2009-02-12 @ 18:35:08
URL: http://fridahelaveckan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0