Vinn sillisar

Mamma köpte en årsprenumeration av tidningen Ottar till mig i våras någon gång. Grym tidning.
Hon prenumererar också på den och min gissning är att hon gör det mest i jobbsyfte. Hålla sig lite uppdaterad helt enkelt. Det är RFSU:s tidning och den behandlar sexualitet och samhälle.

I senaste numret finns en intressant liten artikel om Argentina med.
"Silikonlotterier och botoxpartyn. Pubarna i Argentina lottar ut plastikoperationer för att locka en kvinnlig publik."
- "Jag har aldrig vunnit något förut, inte ens en coca cola. Och så vinner jag en operation!" Säger 20-åriga Romina Castillo.

Det är ganska sjukt. Tydligen har det blivit jättepopulärt så fler pubar tar efter och den före detta borgmästaren i Argentina har startat ett lotteri med silikonbröst som högsta vinst för att få in pengar till sin valkampanj.
Det står också att vi i Sverige oftast betraktar missnöje med sin kropp som psykologiska problem orsakade av olika  kroppsideal, medan det i Argentina enbart ses som en ekonomisk fråga.
Lite intressant.

Kommentarer
Postat av: Sara

Det numret lånar jag gärna!

2009-01-04 @ 12:51:45
URL: http://saralingon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0