Barnmorskorna

Jag har tänkt på en sak.
Vad jobbigt det kommer bli för mig om/när jag blir gravid i framtiden.

* Mamma är barnmorska
* Mikaels mamma är barnmorska
* Min moster är barnmorska
* Margareta (in"gift" släkting) är barnmorska
* En spinningintruktör vars pass jag ofta går på är barnmorska
* Calles mamma är barnmorska
* Sen har vi också Mammas alla barnmorskekompisar som jag träffat mer eller mindre ofta genom årens lopp.

Självklart finns det nog fler fördelar än nackdelar med att ha så mycket kunskap på området omkring sig.
När det kommer till själva förlossningen tar dock nackdelarna över. Det skulle inte funka helt enkelt.
Jag får se till att bo i någon annan stad än Karlstad när tiden är inne.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Du kan ju dra upp till Torsby och föda då, för de har BB kvar eller? Väldigt mycket barnmorskor ;) Trevligt att ha till hands innan födseln som du säger.

2009-03-18 @ 19:51:00
URL: http://enblondflicka.blogspot.com
Postat av: frida

Som Johanna skrev skönt att ha många till hands innan födseln. Men själva förlossningen förstår jag att du föredrar någon helt okänd.

Verkligen coolt att du känner så många barnmorskor

2009-03-20 @ 09:10:37
URL: http://fridahelaveckan.blogg.se/
Postat av: 1:a hyresvärden

Hola !

Ja eller så blir det hemförlossning !

Micke kan säkert läsa in en snabbkurs..



Torsby BB var det längesedan dom la ner.



Hör av mig imorgon

Kram

2009-03-22 @ 23:24:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0