Inte spontanshoppat

Jag är inne i en period präglad av ett enormt shoppingsug. Efter kläder och skor.
För en månad sedan var det enbart inredning som kändes aktuellt i och med tapetseringen men nu har det totalsvängt.
Som tur är tenderar jag att vara snål (mest mot mig själv) och besitter inte heller egenskapen av att vara spontan som person vilket gör att detta suget inte får speciellt farliga konsekvenser.
Igår köpte jag i alla fall TVÅ nya vårjackor. Tanken på att jag "unnat" mig två nya vårjackor får mig att svettas lite och jag förtränger kommande tandläkaravgift, eventuellt hårfrisörskebesök samt köp av busskort så gott det går.

Jag har faktiskt ingen lust att lägga upp bilder på jackorna. Ni får se till att träffa mig i verkligheten istället. Roligare så.
Den ena jackan var en lång, röd, figursydd kappa och den andra var en mc-inspirerad skinnjacka. Fejkskinn.
Varandras totala motsatser och den ena kanske lite mer min stil än den andra men jag behöver båda.


 

Kommentarer
Postat av: Jonte

Håller med, shoppingsuget tar tag i en ibland och vill dra med en på konsumentresa utan des like. Det har gått till den grad att jag nu sökt extraarbete på bank för att kunna tillfredställa mina bourgoisiska behov...

2009-03-05 @ 09:28:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0