Män som hatar kvinnor

Det är ganska speciellt att sitta i rummet intill när en person ser på slaktfilm i form av Saw 5.
Ljudet är så extremt.

Igår var vi på Män som hatar kvinnor. Gillar den titeln.
Det kändes som att filmversionen hade skippat det mesta av relationerna och personporträtten som ändå utgjorde en ganska stor del i boken. Filmen fokuserade mer på huvudhandlingen, det som var spännande. Så är det ju alltid. Något måste tas bort och nu fick det bli det som annars hade gjort filmen till mer av ett drama.
Jag blev i alla fall sugen på att läsa böckerna igen så småningom och att ge den tredje boken en andra chans.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Nä, jätteinsatt behöver man ju inte vara. Och vem är insatt i alla frågor? Grundkunskaper och någon sorts ideologisk idé tycker jag att man bör ha. Sen hittar man naturligtvis sina hjärtefrågor. Jag bryr mig inte så mycket om fastighetsskatt men desto mer om miljö- och skolpolitik.

2009-03-13 @ 13:02:57
Postat av: Johanna

Fan, är så seg. Har inte ens börjat läsa dem!

2009-03-13 @ 13:25:25
URL: http://enblondflicka.blogspot.com
Postat av: Hanna

Johanna: Du som gillar deckare så mycket.. eller i alla fall Läckberg (som ja inte läst). Då är det nog på tiden att du ger Stieg Larsson en chans.. Jag vet ingen som tyckt att första boken var dålig.

2009-03-13 @ 13:44:28
URL: http://missfixin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0