Tänk ett steg längre, snälla.

Jag är så irriterad på denna människa (Blondinbella) så jag orkar knappt skriva om det. Ni behöver förstås inte heller läsa.
Som tur är (något jag också hade hoppats på) så orkade Hanna Fridén kritisera artikeln hon har skrivit.
Kritiken behövs och är väldigt viktig. Jag tror nämligen att många annars accepterar den här typen av enkla förklaringar till saker och ting som egentligen handlar om så mycket djupare strukturella problem.
Att försöka förklara rådande könssegregering med en sådan sak som kvinnlig avundsjuka är helt otroligt galet och det visar bara på enorm okunskap.
Det kanske mest upprörande i det hela är att hon tror sig kunna generalisera alla kvinnor och alla män utifrån sina egna erfarenheter. Hennes arbetslivserfarenhet är inte heller varken speciellt lång eller bred.
Nej, lite längre än vad Blondinbella har lyckats tänka kan vi väl ändå försöka med...



Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag håller med dig om att hon inte har så stora genuskunskaper. Hon vill ju försöka göra det bättre iallafall :) Mer än man kan säga om diverse modebloggare som Kenza och Kissie och allt vad de heter som har lika många läsare. :)

2009-03-11 @ 08:01:20
URL: http://enblondflicka.blogspot.com
Postat av: Hanna

Jo ett vackert försök genom att påstå att feminismen är källan till allt ont. Haha. Hon har mycket att tacka den.. Annars hade hon nog inte ens kunnat rösta idag.

2009-03-11 @ 08:29:22
URL: http://missfixin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0