100 saker

För er som har lika tråkigt som jag...

Hundra saker om mig själv (som jag snott från den här bloggen):

1. Jag har väldigt svårt för färgen rosa.
2. Ibland hindrar min konflikträdsla mig från att säga eller skriva vissa saker.
3. Om jag skulle bli tvungen att äta enbart en maträtt för resten av livet så skulle det bli tacos.
4. Jag är 1.65 cm lång.
5. Mitt hår är väldigt tjockt.
6. Jag gråter väldigt lätt till filmer/tv-serier/böcker.
7. Matte är något jag är glad om jag slipper syssla med.
8. Spanska är det bästa språket.
9. Eventuellt slår spanskan även svenskan.
10. Dålig andedräkt ligger högt på listan över mest oattraktiva "egenskaperna".
11. Dit hör även trångsynthet.
12. Jag har svårt att förstå mig på hur man kan vara totalt ointresserad av politik och samhällsfrågor.
13. Jag tycker att det är störande när folk inte vill kalla sig feminister eftersom ordet har en "negativ" klang.
14. I och för sig använder jag själv sällan benämningen för att beskriva mig själv.
15. Jag vet inte hur jag ska rösta i EU-valet.
16. För att återgå till spanskan vill jag påstå att "maravilloso/maravillosa" kan vara det vackraste ordet.
17. Jag tycker att det är lite lustigt att jag och min bror läser samma program på universitetet.
18. Det känns också skönt att vi nog kommer inrikta oss inom lite olika områden.
19. Jag har smått utstående öron.
20. Jag ogillar när folk vill att jag visar dem eftersom de flesta kontrar med skratt och ett "men gud vad sött".
21. Ofta censurerar jag mig själv i den här bloggen.
22. Mest pga. vetskapen om att mammas vänner och bekanta läser den.
23. Om jag "kunde" skulle jag äta godis varje dag.
24. Jag är alldeles för egoistisk för att skaffa barn än på flera år.
25. Katter utlöser en obehagskänsla hos mig.
26. Jag älskar när människor kan bjuda på sig själva.
27. Därför försöker jag att vara sådan själv.
28. Jag önskar att jag var bättre i frågesporter som TP och geni.
29. Jag kan cykla fristyre.
30. Tydligen så har jag också cyklat med benen i sömnen.
31. Jag gillar sjukt nog att klämma på andras överarmar.
32. Bröllop känns som en överskattad institution.
33. Om jag gifter mig eller ej vet jag dock inte än.
34. Jag blir väldigt lätt uttråkad.
35. Jag trivs inte heller med att vara själv under alltför långa stunder.
36. Bada badkar är inte min grej.
37. Jag gillar bloggar som är självutlämnande.
38. Alltför toffliga par är något som irriterar mig.
39. Lika så personer som identifierar sig själva alltför mycket utifrån sin partner och relationen.
40. Uttrycket "invandrarna kommer hit och tar våra jobb" får mig att vilja kräkas.
41. Ibland pratar jag bebisspråk med Micke och det är ett hemskt faktum, jag vet.
42. Genuskursen som jag läste förra våren har betytt mycket för mig.
43. Jag känner också att jag har valt rätt utbildning.
44. Typiskt kvinnoförknippade hushållssysslor är väldigt tråkiga att ägna sig åt.
45. Jag gillar tidningen Ottar.
46. Jag önskar att jag var mindre pengafixerad än vad jag faktiskt är.
47. Jag har en volbeat-ringsignal och det tyckte min lillebror var väldigt fjortis av mig.
48. Det kan jag inte annat än hålla med om.
49. Det är skönt att slippa rosa huset på storgatan i Kil.
50. Norrstrand är enligt mig bästa bostadsområdet i Karlstad.
51. Jag är en sån där jobbig person som tycker att det är skönt att träna.
52. Vilket är väldigt bra med tanke på att jag annars skulle rulla fram.
53. En gång i tiden funderade jag på att bli sexolog/sex- och samlevnadsrådgivare.
54. Tur att jag inte längre vill det eftersom det skulle kännas lite som att härma mamma (härmar nu istället min bror).
55. Jag har dåligt lokalsinne.
56. Men desto bättre ansiktsminne.
57. Rött vin är godare än vitt vin och rosévin ligger någonstans där emellan.
58. Halloumiost är ett nytt slags beroende i matväg.
59. Det skulle vara roligt att döpa en eventuellt framtida dotter till Ester.
60. Synd bara att Mikael inte alls gillar namnet.
61. Ibland har jag svårt att avgöra om jag är pryd eller inte alls pryd.
62. Det lutar mer åt det senare.
63. Underbara Clara-bloggen ligger bland mina favoriter men ibland blir den bara lite för präktig för mig.
64. Det är bra att Belinda Olsson ska ta över debatt efter Janne Josefsson.
65. Mitt största komplex är konstigt nog mina armar.
66. Jag är döpt men inte konfimerad.
67. Jag är någon slags blandning mellan ateist och agnostiker.
68. Nachoburger är den godaste burgaren.
69. Tv-spel är riktigt tråkigt.
70. Samma sak gäller sport på TV.
71. Det är ganska synd att min sambo tycker tvärtom i de frågorna.
72. Lagen om anställningsskydd är en viktig fråga.
73. Det vore intressant att jobba inom någon facklig verksamhet.
74. Jag tycker inte att det är okej att varken röka eller dricka alkohol när man är gravid.
75. Jag vet inte vart jag står i frågan om könskvotering.
76. Det jag vet är att den vertikala könssegregeringen stör mig något enormt.
77. Jag lyssnar väldigt lätt sönder låtar.
78. På samma sätt kan jag lätt föräta mig på vissa maträtter (alla utom tacos kanske).
79. Jag har skostorlek 38.
80. Jag är en badkruka.
81. Förra sommaren badade jag inte en enda gång.
82. Jag tycker om att sjunga.
83. Jag hoppas att jag kommer försöka se till att resa mycket i framtiden.
84. Jag blev inte förvånad när jag hörde att George Bush inte hade varit utomlands en enda gång innan han blev president.
85. Det vore väldigt roligt att få åka till USA på semester men jag skulle nog aldrig vilja bo där.
86. Maria Wetterstrand verkar vara en väldigt vettig person.
87. Jag är vädur.
88. Igår tittade jag på en dokumentär om förintelsen och grinade smått.
89. "This years love" med David Grey är en ofantligt fin låt.
90. Låten är med i filmen "Crazy/beautiful" som också är en favorit.
91. Jag varierar mellan två olika parfymer.
92. Och de är: "Sunset" av Naomi Campbell och" Amor amor".
93. Det vore coolt att gå på en livekonsert med Britney Spears.
94. Jag är dock för snål för det med den ekonomin jag har just nu.
95. Jag gillar att läsa klassiker.
96. Ibland saknar jag att umgås mer med killar som jag gjorde förr i tiden.
97. Jag gillar både sol och regn.
98. Rutiner är ganska viktiga för mig eftersom jag har ett visst mått av kontrollbehov.
99. Jag älskar att bli bjuden på mat.
100. Den här listan är väl ett slags yttersta bevis för att jag är en lättuttråkad person som gärna sysselsätter sig med den här typen av tidsödslande fördriv.

Ni får jättegärna vara lika tidsödslande som jag och komma på 100 saker om er själva.

Kommentarer
Postat av: 1:a hyresvärden

Den dagen jag har tid att ägna min dyrbara tid till såna listor, är jag rädd för kommer..... Kanske till hösten när "sista" barnet flyttar till Uppsala.

Nej förresten, då ska jag dra igång värsta projektet här hemma, tror jag ? Undrar om din pappa håller med ?

Ser fram mot vår mor/dotter dag på fredag

Kram

2009-05-27 @ 20:20:09
Postat av: Hanna

Då får du skaffa blogg vettu!

Jag ser också fram emot fredagen! :D Och helgen. Blir mysigt!

2009-05-27 @ 22:10:25
URL: http://missfixin.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag ska nog göra denna sak ikväll :) Du är så påhittig. Det är inte jag. Eller jo det är jag visst. Men tycker det är lättare att liksom "fylla i".

2009-05-28 @ 09:51:17
URL: http://enblondflicka.blogspot.se
Postat av: Hanna

Jo, jag fattar vad du menar. Det är betydligt enklare. Men såna här är liksom lite roligare ändå :)

2009-05-28 @ 11:51:38
URL: http://missfixin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0