Besserwisser och Cinzano

Då var denna mycket smärtfria jobbhelg över. Kanske hade Fars dag något att göra med den halvkassa försäljningen.
I lördags kväll hämtade jag upp Mimmi på vägen hem från jobbet. Vi var här hos mig ett par timmar innan vi åkte till Johanna för att spela Besserwisser.
Vi fruktade detta spel en aning eftersom ett par riktiga besserwissrar eventuellt skulle komma fram under kvällen. Lite så blev det men det var roligt också. Vi körde tjejerna mot killarna och efter två långa omgångar blev resultatet 1-1.



Igår kom mamma hem från sin utlandsvistelse på Teneriffa. Teneriffa och Gran Canaria är för övrigt inte samma sak men det kanske alla utom jag visste.
Hon var brun och solbränd trots de ynka soltimmarna de hade haft och jag fick presenter i vanlig ordning. En flaska Cinzano, en sminkpalett och ett hårspänne. Det ska bli riktigt kul att prova de nya ögonskuggorna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0