Herraväldet över musiken

Sitter i källaren och förfestar med mig själv innan det är dags att bege sig till Långgatan på fest. Det är lika bra att lyssna igenom en massa bra musik nu eftersom jag vet att jag inte kommer få lyssna på något jag vill sen.
Det råder alltid manligt herravälde över musiken på dessa fester.
Grymt irriterande egentligen men man orkar inte tjafsa heller. Konflikträdd som jag är dessutom.

Kanske låter knepigt med källaren förresten... Josef har ju sitt rum i källaren men nu när han gör lumpen sover jag här. Och tittar på TV och sitter vid datorn. Jag har allt jag behöver här nere och det är väldigt skönt att få lite eget space ibland. Golvvärme har jag också minsann, urfint.



Den här lyssnar jag bokstavligt talat sönder. Jag gör alltid så med nya låtar som jag fastnar för. Det är bara bevis på äkta passion tycker jag. Inget annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0