Trädgårdsarbete och festförbud

Känner mig så bra som människa när jag klipper gräs, krattar äpplen, löv och sånt. I och för sig brister den feelingen såklart lite när jag inkasserar några hundralappar för det. Men det har jag inte gjort tidigare gånger utan var bara undantagsfall nu.
Känns mer värt med några avsnitt OC sen när man har trädgårdsarbetat och varit till nytta.
Igår träffade jag hyresvärden också. Det var en skojfrisk man.. Inte alls som jag hade förväntat mig varken till utseende eller sätt. Konstigt det där när bilden man hade bara efter att ha pratat på telefon ändå känns så självklar men sedan inte stämmer alls. Hur som helst spelar väl inte hans utseende eller sätt speciellt stor roll i denna lägenhetsaffär. Jag var i alla fall i "världsklass" som han så fint uttryckte det och därför är lägenheten min. Vi kommer att skriva kontrakt vid annat tillfälle dock.
Fest hos mig verkar vara i princip omöjligt också. Där var han verkligen stenhård. Personligen vill jag verkligen bo i ett lugnt område så på det viset är jag jättenöjd med det kravet men, någon liten förfest hade ju varit skoj...
Jag tyckte han sa något i stil med "Är man inte lugn på den fronten så bor man inte här..."
Ja, ni fattar nog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0