Det goda livet

Mamma är i Kroatien den här veckan med sina väninnor och roar sig. Lite avundsjuka är vi är hemma men vi har det helt okej ändå.
Igår när jag kom hem hade pappa fixat skaldjursmiddag med vitt vin till. Han hade dessutom köpt en flaska rött till mig som tack för att jag delade ut lite broschyrer åt honom. Det är väldigt roligt att få fint vin som present. Med lite godis och film efter maten var kvällen fulländad. Pappa lyckades dock räkna ut det som var tänkt att bli filmens "vändning" redan en kvart in i handlingen.. Visst, thrillers kan ofta vara lite förutsägbara, men ärligt talat..

Just nu sitter jag i köket och har precis ätit ordentlig lördagsfrukost. Juice, kaffe och ciabatta med skinka, skagen och tomater från tomathuset.
Snart börjar melodikrysset också. Just mitt eget engagemang är kanske halvhjärtat men det hör ändå till här. Måste säga att lördagsfrukostarna är något jag har saknat när jag inte bott hemma. Inte lika kul att äta själv (Micke var inte mkt för föda på morgonen) och då orkar man inte lägga ner sig heller.



För övrigt så blev lägenheten på Norrstrand min. Jag ska bara göra ett bra intryck på hyresvärden och förhoppningsvis skriva kontrakt efter det.
Lägenheten var faktiskt lite mer än "okej fin". Den är på 35 kvm och kostar 3100 i mån. Bra grund.

Badrummet var litet men helt i kakel (vitt). Köket hade ugn, tre spisplattor, fräscha luckor i trä och även där var det vitt kakel. Kyl & frys var ganska nytt.
Golvet i lägenheten var i ljust trä vilket jag tyckte var väldigt fint. Det fanns en stor garderob med skjutdörrar (absolut inget man hade vågat hoppats på) och fönstrena var stora och släppte in mycket ljus.
Det som var mindre bra var mestadels sådant som går att åtgärda. Exempelvis är jag inte så jättesugen på blå tapet och därför planerar jag att tapetsera om till någon vit nyans. På vissa ställen, främst i hallen, fanns det mycket fula hål efter en borrmaskin. Med lite spackel kanske det också kan snyggas till.
Skönt också att jag kommer få plats med både säng och soffa.
Fruktansvärt glad är jag i alla fall och inser att lite tur och kontakter betyder typ allt.

Kommentarer
Postat av: David

Grattis till lägenheten! Hoppas man får se den sen :)

2009-09-12 @ 21:24:15
Postat av: Hanna

Självklart davido! Vi ska bestämma någon helg snart tycker jag. :)

2009-09-13 @ 00:48:51
URL: http://missfixin.blogg.se/
Postat av: Lena

Grattis! Vad kul att du fick tag i en lägenhet som du känner för och hyran var ju absolut okej :)

2009-09-13 @ 00:57:21
URL: http://lenakald.blogg.se/
Postat av: Sara

Grattis!

2009-09-13 @ 10:32:59
URL: http://saralingon.blogg.se/
Postat av: Sara

Grattis!

2009-09-13 @ 10:33:01
URL: http://saralingon.blogg.se/
Postat av: Hanna

Tack allihop :)

2009-09-13 @ 13:38:59
URL: http://missfixin.blogg.se/
Postat av: Farsan

Trevlig rubrik och text. Bra för mitt självförtroende!

2009-09-16 @ 11:48:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0