Mångfald

Har precis kommit hem efter en föreläsning med den här personen:


Claes Schmidt/Sara Lund.

Det var en av föreläsningarna som erbjöds av Karlstad universitet nu under mångfaldsdagarna. Måste säga att jag älskar den här typen av föreläsningarna. Så jäkla värt och givande på alla sätt.
Där kan vi snacka emotionell energi.
Vissa får emotionell energi av att gå på hockeymatcher, jag får det av att tänka och lyssna i termer av Queer.

Imorgon blir det Fredrik Lindström och hans snack om svenskar och svenskars mentalitet. En hel del av det berördes redan idag av Claes/Sara (vet inte vilket av namnen jag bör använda i det här sammanhanget).

Den här dikten lästes bland annat upp: (vet inte vem den är skriven av)

"När jag föds är jag svart
När jag fryser är jag svart
När jag svettas är jag svart
När jag mår illa är jag svart
När jag dör är jag svart

När du föds är du skär
När du fryser är du blå
När du svettas är du röd
När du mår illa är du grön
När du dör är du lila

- och du kallar MIG färgad!"


Har hört den förut men ändå, rolig och bra.

Kommentarer
Postat av: sara

Ja, visst var det super?! Jag är fortfarande alldeles "fån-glad".

Nu har herr Linddström en utmaning om han ska slå detta!;)

2010-04-22 @ 18:19:48
URL: http://blogg.nwt.se/saralingon
Postat av: Hanna

Jajamensan det har han verkigen. Får hoppas att det blir givande imorgon också :)

2010-04-22 @ 22:25:30
URL: http://missfixin.blogg.se/
Postat av: 1:a hyresvärden

Underbar dikt !

2010-04-22 @ 23:04:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0