Svenskar, språk och östgötska

Lindström var inte lika bra som gårdagens föreläsning. Igår hade jag ont i käkarna efter två timmars konstant leende och närapå lika mycket skratt. Idag halvlog jag mest och skrattade till kanske fyra gånger. Bänkradsgrannen slumrade faktiskt till i ett par minuter till och med.

Men han är smart och påläst Fredrik Lindström, det märker man. En typisk "svar på tal-person". Enligt mig hade det dock varit roligare om han hade härmat dialekter och pratat mer om språk.

T.ex. Östgötska som jag tycker är den roligaste dialekten, lätt. Förlåt Sanna.



Pontiac Johansson från 100 höjdare. Hans nya låt, "sommaren är här!"

Kommentarer
Postat av: emilystrange

skönt att höra. dvs bra att jag inte missade ngt superduperbra, såsom vi gjorde den där ggn när vi "skolkade" hahaa!

2010-04-23 @ 14:56:54
URL: http://emilystrange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0