Raclettekväll

I lördags var vi alltså bjudna hem till Caroline Törngren på middag. Vi skulle äta något som för de flesta var nytt och oprövat, nämligen Racletteost. Jag hade ätit det förut eftersom min familj är delägare i ett raclettejärn.
Det var synd att ingen tog kort på middagsbordet när osten var framdukad, för jisses, vilka enorma mängder ost. Vi åt och åt och åt.
Vi blev också bjudna på ett mousserande vin från Frankrike. Det smakade gott men luktade som racletteosten luktade, det vill säga fislukt. Osten och vinet hade nämligen spenderat ett antal timmar nära varandra i samma kylskåp.

Efter maten vilade vi våra mätta magar i soffan en stund. Ola kom in på en snabbvisit.
Sedan var det dags för efterrätt, passionscheescake. Väldigt gott såklart.


Caroline gånger två.

Cheescaken gav oss alla en sockerschock som bidrog till att det bröt ut i vild dans i Carros vardagsrum. Låten "Caroline" med Kenneth and the Knutters spelades ett par gånger vill jag minnas..




Jag lugnade ner mig lite när Malin (Carros lillasyster tillika min muskelbyggarkompis) kom på besök.



Dom andra dansade vidare till Kenneth and the knutters ända tills klockan blev elva och vår skjuts in till stan dök upp.
Resten av kvällen känns onödig att nämna.

Alla bilder ägs av Caroline Törngren.

Kommentarer
Postat av: 1

haha.. delägare i ett raclettjärn. hmm, ja för det är ju så dyrt ?

2010-04-26 @ 14:32:37
Postat av: Hanna

Haha.. Nä, just det som är lite fult.

2010-04-26 @ 14:42:26
Postat av: Linda

Haha kul att du har med bilder på alla från kvällen utom mig:P

2010-04-26 @ 19:33:19
Postat av: Hanna

Linda: Oj, sorry. Det var inget jag tänkte på.. Brukar alltid bli att någon inte kommer med när jag lägger upp bilder från fest så det va inget personligt iaf :)

2010-04-26 @ 20:08:43
URL: http://missfixin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0