Ayia Napa

Hemma igen. Jag andas frisk luft och tycker att det känns skönt med skolstart och höst.

Ayia Napa var som jag hade väntat mig.
Det var sjuuukt varmt, dag som natt. På hotellet var det vi, barnfamiljerna, pensionärerna och paren plus en och annan kackerlacka. På krogarna och vid Nissi beach var det vi, sommarplågorna och 18-åringarna.

Trots viss brist på jämnåriga hade vi en sjukt rolig vecka tillsammans. Resesällskapet var verkligen toppen. Jag och Malin konstaterade att vi knappt var det minsta trötta på varandra på hemvägen.




Första kvällen.


Det var mycket "Buy one drink, get one free" eller "buy one drink, get three shots".


Där ute ligger Malin och Johanna på en varsin luftmadrass. Dom där 13 eurona som vi fick lägga för varje madrass var väl investerade pengar. Vi orkade i princip bara ligga ute på havet eller i skuggan under parasollet.


Cypern har kanske världens vackraste vatten.


Här äter vi efterrätt på vår italienska favoritrestaurang. Vi var överrens om att man bör besöka olika restauranger så mycket som möjligt men den här kunde vi inte motstå. Vi var där sammanlagt tre kvällar och jag har nog aldrig tidigare ätit så god pasta. Billigt var det också.






Andra kvällen var vi på en grillfest som en utsänd bartender från Grabbarna grus hade övertalat oss att gå på. Maten och drinkarna var hemska men vi träffade ju folk och det var väl det viktigaste. Bland annat lärde vi känna två tjejer från Motala som visade sig bo i rummet bredvid oss på Panthea. Vi hängde en hel del med dom under veckan.


Lite röj på dansgolvet på Grabbarna grus.
I efterhand är det ganska skrattretande att vi var på Grabbarna grus och sjöng med till diverse tvivelaktiga låttexter. Det gick bra ett par kvällar men sen tröttnade vi ganska hårt.
Bartendern lyckades som tur var inte lura i oss att åka med på "partybåten", delta på skumpartyt eller köpa VIP-kort. Det hade vi verkligen fått ångra.

Vi har tagit extremt mycket kort under den här veckan så fler bilder dyker kanske upp så småningom.

Kommentarer
Postat av: Saralingon

Ja, fler bilder tack!

2010-08-31 @ 16:00:13
URL: http://bloggar.nwt.se/saralingon
Postat av: Jonathan

Inget Bungyjump?

2010-08-31 @ 19:23:32
Postat av: Hanna

Sara: Jajjemän!



Jonte: Absoluuut inte. Spanade däremot in andra som hoppade.. Man såg lyftkranen från Nissi beach. Var det i Ayia napa du hoppade tro? Samma kanske.

2010-08-31 @ 20:13:39
URL: http://missfixin.blogg.se/
Postat av: EmilyStrange

åhh vad kul! jag har längtat efter detta inlägg. jag vill höra mer detaljer dock. jag ringer gratis numera, så vänta dig ett telefonsamtal inom kort! haha! pusss

2010-08-31 @ 22:45:00
URL: http://www.emilythestrange.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0