Rip off

En sak som blir tydlig när man leker musikquiz med folk är att det finns väldigt mycket som plagieras. Inget nytt såklart, men ändå.
Vissa gissar på något helt annat än det rätta svaret och det visar sig att introt faktiskt är väldigt likt. Då blir det inte så himla lätt att gissa rätt ju.

Lyssna på de här två introna:





Pinsamt lika.
Ville ha med den nedersta låten i mitt quiz men upptäckte ju direkt att det skulle leda till förvirring. Jag skulle nog stämma Destinys child om jag var Stevie Nicks.

Kommentarer
Postat av: Charoliiine

Jag tror inte detta räknas som plagiat. Man får ju "sno" ett visst antal riff från andra, tror det är fyra, utan att det räknas som plagierat. Annars skulle det nog vara omöjligt att skapa ny musik idag :)

2010-12-30 @ 17:03:44
URL: http://charoliiine.wordpress.com
Postat av: Hanna

Ja jo det är ju iofs sant! Men ändå att hela introt är i nästan exakt likadant liksom.. Känns bättre om det är litegrann i refrängen eller så. Äh, jag vet inte :P Kändes lite obvious bara,

2010-12-30 @ 18:22:20
URL: http://missfixin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0