Vill ha


Blev så sjukt sugen på den här glasstårtan nu.

Jag och Emelie gjorde den förra veckan och smaskade i oss.
Bilden gör den verkligen inte rättvisa. Mest på grund av att vi inte dekorerade tårtan med frukt.

Receptet:

*3 äggulor
*3 äggvitor
*2 dl socker
*3 dl grädde
*1 matsked vanillinsocker
*10 digestivekex


Smula fem digestivekex i botten av en form.

Vispa ihop äggvitorna, sockret och vanillinsockret. Poröst såklart.
Vispa sedan äggulorna för sig.
Vispa grädden för sig.

Blanda sedan ihop allt till en smet och häll i formen. Smula resterande fem kex över smeten.
In i frysen i 3-4 timmar.

Kiwi eller annan frukt passar bra att ha till.

Kommentarer
Postat av: 1:a hyresvärden

Vad konstigt det blir ibland.. har redan kommenterat det här, undrar vart det är ?

Vad du bakar och grejar, värsta Underbara...C Jag gillar det, för nån som bakar och lagar mat tror jag mår gott !Det gör jag och jag vill att du också ska göra det Kram !

2010-02-02 @ 21:10:04
Postat av: Hanna

Jag tror att det beror på att du inte är van vid att jag har en kommentarsgranskning nu för tiden. Detta innebär att din kommentar inte hamnar här förrän jag har godkänt den.



Kul att du gillar. Jag mår bra.. :)

2010-02-02 @ 21:15:37
URL: http://missfixin.blogg.se/
Postat av: 1:a hyresvärden

Godkänn inte då om jag skrivit flera likadana snälla !!

2010-02-02 @ 22:59:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0