Kesella

Kesella är något som många tränings/hälsofreaks har fastnat för. Lättkesella blandat med frysta bär eller funlight är tydligen jättegott och dessutom nyttigt.
Jag har provat kesella förut och tycker att det är helt okej (inte med funlight, låter väldigt knepigt). Jag har också använt det i scones och dom blev väldigt goda.

Igår köpte jag med en Kesella Vanilj för att prova det och jisses vad gott det var. Riktig vaniljsmak.
Tvivlar på att det är särskilt nyttigt dock. Saker som är så goda brukar sällan vara det. Antagligen innehåller den mer socker än den naturella kesellan.
Hur som helst kanske det är ett nyttigare alternativ till efterrätt än till exempel glass om man tänker i dom banorna.


Hittade det här receptet och det verkar riktigt gott. Kanske testar i helgen.


Ca. 4 port beroende på glasstorlek
250 g djupfrysta hallon/blåbär/jordgubbar
2 dl Kesella vanilj
2 ekologiska digestivekex
Tina bären något. Lägg dem i 4 små glas och täck med Kesella. Krossa kex och strö över.



Bild & Recept

Kommentarer
Postat av: 1:a hyresvärden

Det kanske är nåt att bjuda på , på fred ?

2010-01-21 @ 16:25:02
Postat av: Hanna

Hade också det i åtanke.. men nu blev det att jag och Emelie äter det ikväll. Hon blev också sugen :) Fruktsallad till oss imorrn kanske, eller annat.

2010-01-21 @ 18:43:45
URL: http://missfixin.blogg.se/
Postat av: Sara

Just det, niotillfem var det ju!:)kom ej ihåg när jag svarade emily.

Den där efterrätten har jag gjort nån gång. Liknande iaf. Snabbcheescake, tror jag vi kallade det då:)

2010-01-22 @ 09:59:56
URL: http://blogg.nwt.se/saralingon
Postat av: Hanna

Sara: Jaha okej, visste inte att Emelie hade frågat om det.. :)



Ja, men så tror jag nog att fler kallar det. Det var gott måste jag säga :)

2010-01-22 @ 10:01:58
URL: http://missfixin.blogg.se/
Postat av: Maja

Bra tips, verkar smarrigt. Dock har jag faktiskt aldrig testat kesella då jag är laktosintolerant, kanske måste trotsa magen nu=)

2010-01-22 @ 10:18:18
URL: http://mcaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0