Vad hände 1982?

Är trött på det här "lovet" nu. Det är kallt och jag jobbar med monotona arbetsuppgifter som står mig upp i halsen efter ett långt arbetspass. "Du har ett chip på ditt kort, sätt i det nedåt, vänt mot dig"
Idag missar jag kalkonmiddag i Kil eftersom det var helt hopplöst omöjligt att kunna bli av med det här jobbpasset.

Längtar tills på fredag.

Igår spelade jag rappakalja (nya upplagan "extrem" med kategorier) med Johanna och Kinell.
Skitkul.
Jag och JB hade aldrig spelat det tidigare men oj vilka duktiga amatörer vi var. Vi var så övertygande att vi gissade på varandras förklaringar hela tiden. 
Till slut stod vi alla tre och trängdes på sista spelrutan. Spänningen steg...
Året var 1982 och jag förlorade genom att gissa på Kinells förklaring till vad som hände det året och med det vann Kinell och även Johanna som gissade på det rätta alternativet.
Fler spelkvällar ska planeras in.

Måste ju tillägga att det som gjorde det så fruktansvärt roligt var våra ibland mycket pinsamma okunskaper..
Ibland drog man bara till med något eftersom man tänkte att de andra säkert inte hade bättre koll. Blev ganska många skratt om man säger så...

Kommentarer
Postat av: 1:a hyresvärden

Gud vad roligt, vill va mää!

2010-01-05 @ 14:16:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0