Biorecension

Fick en fråga i kommentarerna om vad jag tyckte om filmen i torsdags och ärligt talat så lämnade jag biosalongen med viss besvikelse. Kanske är det därför jag inte har skrivit något. Men för att svara på frågan:

Jag tyckte att filmen innehöll alltför många långsamma och sega sekvenser där det mest bara var präktigt kärleksdravel Bella och Edward emellan. Dessa sekvenser uppskattades högst troligt mer av dem som faktiskt inte tillhör "Team Jacob", vilket verkar vara de flesta.
De flesta får alltså tårar i ögonen och blir alldeles till sig av Edwards "omtänksamhet" då han avfärdar Bellas vilja till kroppslig intimitet. Detta på grund av att han håller hårt på traditionerna.
Jag blir snarare obekväm av det här.
Stundtals kändes också manuset väldigt cheesy och det kan ha berott på att manusförfattaren faktiskt har hållt sig ganska bra till Stephenie Meyers språk från boken. För mig funkar det språket i böckerna men på film blir det en annan grej.

Enligt mig är Edward, som jag tidigare har skrivit, lite väl överbeskyddande och framför allt torr. En törr jävel. Mer som en pappa än en pojkvän.
Jacob däremot är avslappnad, charmig, rolig och sjukt het. Ett väldigt bra självförtroende kanske men hellre det.
Om bara Bella hade haft vett att inse det...

Jag hade önskat mer vampyraction, bättre soundtrack och mindre kärleksdravel (om det inte hade varit med rätt person).

Trots denna sågning ser jag såklart fram emot fjärde filmen. Twilightfilmerna bjuder alltid på snygga människor, vackra miljöer, bra musik (bortsett från Eclipse) och spänning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0