"Må de härskande klasserna darra"

Dagen har ägnats åt utbildning, anordnad av hotell- och restaurangfacket som jag är medlem i.
Vi var inte särskilt många som hade valt att gå dit, vilket är synd, eftersom vi som närvarade tyckte att det var väldigt värt. Vi fick dessutom betalt för att vara där och blev bjudna på god lunch.

Hade varit kul om fler brydde sig om och intresserade sig för de här frågorna. Av dem som arbetar inom Hotell- och restaurang är inte ens en tredjedel organiserade och det är inte bra. Inte bra alls faktiskt. Desto fler desto lättare att driva igenom frågor som ska förbättra villkoren för oss arbetstagare. Synd att så få har förstått det.
Jag betalar 170 kronor i månaden för att vara medlem och då ingår hemförsäkring också. Inte särskilt mycket pengar.
Jag ska i varje fall försöka få med lite fler från mitt jobb.
Och så småningom ska jag och några andra från jobbet som var med idag åka på en 3-dagarskurs för att lära oss mer.

Kommentarer
Postat av: 1:a hyresvärden

Gilla !

2010-03-09 @ 08:27:03
Postat av: Kikki

Bra hanna! försök att få de där brudarna att vakna upp och inse att facket är fruktansvärt bra att vara med i!!! jag blir så glad när jag ser att du är intresserad av samma saker som jag är :) kram kikki

2010-03-09 @ 13:37:31
Postat av: Hanna

Kikki: Men vad kul att du har hittat hit :)

Synd att du inte jobbar kvar, såna som du behövs där. Men som sagt, jag ska försöka peppa tjejerna så gott det går! Ska vi satsa på en karriär inom facket eller? ;) Kram

2010-03-09 @ 19:49:21
URL: http://missfixin.blogg.se/
Postat av: Kikki

Haha jag tycker absolut att vi ska satsa på det, har funderat på det ett tag sen jag började på utbildningen faktiskt :) det är intressant :)Du föresten jag kanske hör av mig till dig ang. lite frågor om kursen som vi har nu, vi ska skriva en hemtenta på 10 sidor typ utifrån olika teman, men jag har lite problem med att komma på en fråga till min hemtenta!! Vore skönt att höra hur du gjorde på den kursen :)men jag hör av mig! kram kram

2010-03-10 @ 10:15:18
Postat av: Hanna

Samma här! :) Kul, kul.

Jag minns den hemtentan kan jag säga.. Väldigt jobbigt innan man väl kommer igång och har kommit på en bra problemformulering osv, som sagt. Men det är bara att du hör av dig! Kanske har något bra tips eller så iaf.. :) Beror iofs lite på vad du valt för tema. Men vi hörs!

2010-03-10 @ 11:59:18
URL: http://missfixin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0