Phest

Från igår kväll tills nu i punktform:

* Två olika förfester. En på campus där vi träffade jättetrevliga socionomstudenter, Mimmis klasskompisar. Åkte från förfest nr 1 till förfest nr 2 i en bil, åtta personer sammanlagt. Trångt men mysigt typ?
* Vi hamnade så småningom på Pitchers - Röda rummet, eller rättare sagt "gubbrummet". Detta oförutsägbara val av krog berodde enbart på milslånga köer till alla andra vettiga ställen som finns i Karlstad. Det bristande utbudet börjar minst sagt att gå mig på nerverna..
* Väl där inne hade vi ganska roligt ändå. Stället var inte enbart uppsökt av medelålders.
* Jag luktade lite väl mycket på en av killarna som var med oss. Han var inte oemotståndlig men hans parfym var det.
* Jag fick en ny partykompis som annars är min jobbarkompis, Noelia. Grymt namn. Fler kompisar och framförallt nya personer att festa med är riktigt kul. Det lär bli fler gånger.


Lånade bilden från Noelias facebook. Passar på att göra lite reklam också.

* När klockan var 02.20 föreslog garderobskillen att jag skulle försöka rappa på det långsamma festfolket som fortfarande inte hade en tanke på att gå. Jag kunde nämligen inte få tillbaka min jacka förrän så gott som alla hade gått ut från lokalen (min garderobslapp var borta). Min uppmaning till det långsamma festfolket gjorde verkligen susen, alla reste sig upp illa kvickt från sofforna och visade inte minsta antydan till att ifrågasätta mig och min bestämdhet. Jag blev däremot ganska utskrattad och även kallad "Hitler" av sällskapet som snällt väntade med mig.
* Efterfest eller något mer i stil med "efterhäng" hemma hos mitt ex med några fler.
* 4 timmars sömn och 4 timmars jobb. Nu chips-dipp-godis.

Kommentarer
Postat av: emilystrange

hahaa! vilken kväll :D



håller med om att parfymer (vissa dofter) kan få en på fall.

2010-03-14 @ 18:52:50
URL: http://emilystrange.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag håller med om allt ovanstående. Noelia ja.. Jävligt fint namn. Hela hon var förövrigt väldigt fin, lättsam och trevlig. Kul kväll! Det är något extra med att träffa nytt folk :)

2010-03-14 @ 20:16:29
URL: http://jomabelle.blogg.se/
Postat av: Charoline

Hur smakade kaffevinet undrar jag?

2010-03-15 @ 10:09:20
URL: http://charoliine.blogspot.com
Postat av: Hanna

Det var gott! Men väldigt fylligt och inte sådär lättdrucket som t.ex. Prego och Castillo de gredos. Passar bra att dricka ett par glas bara.

2010-03-15 @ 15:23:24
URL: http://missfixin.blogg.se/
Postat av: Charoline

Aha! Perfekt på tjejkvällen då :)

2010-03-15 @ 23:20:08
URL: http://charoliine.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0