Brööd!

Vaknade tidigt och blev sugen på nybakat bröd. Självklart bakade jag brödet själv.
Såg till att få med de nötter, frukter och andra tillbehör som behövdes till "Johannas magnifika bröd" när jag var och storhandlade i torsdags så allt fanns hemma.
Jag gjorde halva satsen, tog pumpakärnor istället för solrosfrön och lade till lite torkade tranbär.
Eftersom Johanna glömde skriva med bikarbonaten i receptet så glömde jag köpa det men tillsatte istället lite bakpulver vilket fungerade alldeles utmärkt.

Och oj vilket magnifikt bröd det blev. Såå gott.





Receptet hittar ni naturligtvis under länken ovanför, dvs på Johannas blogg. Självklart kan man byta ut, lägga till och göra om det här receptet lite som man vill när det gäller nötterna och frukten.

Kommentarer
Postat av: 1:a hyresvärden

Mmmm, det brödet vill jag smaka !

2010-03-20 @ 10:07:14
Postat av: Sara

Åh vad gott! Mormor gör också något sådant där bröd fullt med nötter och torkad frukt. Mums!

2010-03-20 @ 13:01:31
URL: http://blogg.nwt.se/saralingon

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0