Äkta känslor

"Förlåt youtube-bombardemanget, men det slog mej just att det var ett halvår sedan jag propsade på att ni måste höra en av världens bästa sångerskor sjunga en av världens bästa demo-låtar, hon ba lall-jammar lite, och det är helt jävla magiskt. Sen på skiva blev "Wild heart" inte ens i närheten av den här förtvivlat innerliga versionen. Rösten, hörrni. RÖSTEN. Jag kan lyssna på det här klippet fem gånger på raken och förundras över hur man kan låta så stark och trasig på samma gång."

Så skrev Popmorsa om det här youtubeklippet för någon månad sedan. Nu satt jag och tittade på det igen eftersom jag håller med henne helt och hållet. Det är så mycket känsla och äkthet och så lite produkt, vilket känns mindre vanligt idag men vad vet jag.


Kommentarer
Postat av: Farsan

Hennes röst har du nog hört förut. Hon är en av två kvinnoröster i en den uppsättning av Fleetwood Mac som gjorde plattan "Rumours". En av världens bästa och mest sålda skivor.

2010-05-12 @ 20:40:36
Postat av: Hanna

Ja det har jag kanske då ja.. Sökte lite info om henne och tyckte då att jag kände igen "Fleetwood Mac" :) Får kolla upp den skivan, kanske finns på Spotify.

2010-05-12 @ 22:17:30
URL: http://missfixin.blogg.se/
Postat av: 1:a hyresvärden

Määh tänk hur det kan va ! Tyckte väl att det hände nåt i kroppen när jag hörde henne !

Vilkna minnen jag/vi har till den här musiken.

2010-05-13 @ 11:16:45
Postat av: Johanna

Fleetwood Macs Go your own way, brukade jag och mamma lyssna på i bilen. Högt. Prova det, Katarina och Hanna! :)

2010-05-13 @ 14:51:49
Postat av: Hanna

Johanna: Får nog prova det. Känns som en helt okej "åka bil-låt" :)

2010-05-13 @ 21:14:08
URL: http://missfixin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0