Min kropp

Från den här artikeln

"De som bara har liten övervikt

Om man bara har ett par kilo man vill bli av med, så blir det helt annorlunda. Då tar det oftast mycket längre tid att gå ner i vikt, eftersom kroppen antagligen är rätt nöjd med sig själv så som den är redan. Det är bara att vänta ut det, och varför ha bråttom? Njut av alla andra hälsofördelarna man får med LCHF istället, resten kommer med tiden.

Alternativt att kroppen redan har sin perfekta vikt, det är bara du som inte är nöjd med den av olika anledningar, t.ex. för att dagens ideal är skeva. Det är inget du kan göra något åt med LCHF, för LCHF är en viktnormaliseringskost där kroppen får precis den vikt den är avsedd att ha. Vägen man för lite så går man upp i vikt till exempel, eller väger man redan lagom så stannar man där. Däremot kommer antagligen det att omfördelas lite för dig i kroppen, så du får mindre fett och mer muskler, och det är ju bara positivt"



Känner mig ju rätt träffad här... Dret också.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag vet att du inte skriver detta för att du vill höra "du är fin som du är" och att du absolut inte behöver tänka på sånt där.



Men ärligt.

Lägg ner eller gå in på pro-ana bloggar om du verkligen vill minska i vikt. (Pro-ana = stolta anorektiker som ger varandra tips om att gå ner i vikt. Lets face it; Anorektiker är kungar på att banta.



Men det är ju heller inte bra.

Anledningen till att jag ger dig detta råd är ju för att du inte kommer gå in på de bloggarna.

He he he he he

2010-05-03 @ 16:43:28
URL: http://jomabelle.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag gick ner svinmycket med LCHF (har dock gått upp det mesta igen med FMFIS, för mycket fest i Sydamerika). Det tog tid innan det började visa sig på vågen, men jag började känna mig smalare ganska direkt.



Man är inte anorektiker bara för att man känner för att få bort några trivselkilon och komma i form. Det säger jag verkligen inte för att jag tycker att du är ... oformlig, utan bara för att jag vet hur det känns.

2010-05-03 @ 22:42:55
URL: http://ivantanpavada.wordpress.com
Postat av: Hanna

Johanna: Nej jag har aldrig varit inne på pro-ana bloggarna som tur är men visste att dom existerade. Hemskt. Bättre att äta då, som jag ;)



Emelie: Blev ju inspirerad då när du började med detta just eftersom jag inte såg/ser dig som en överviktig person heller men att du ändå lyckades gå ner.

Tror nämligen att det ligger något i att kroppen redan har sin "perfekta vikt" även om det inte stämmer med vad jag upplever vara min perfekta vikt. Hur som helst kan ju detta i vissa fall säkert försvåra och då är det ju bra att vara medveten om det.

Tycker ändå att det är lite kul att gå in för något såhär. Hitta nya recept, bloggar osv :)

2010-05-04 @ 08:41:50
URL: http://missfixin.blogg.se/
Postat av: Jonathan Sandström

För en gångs skulle känns det bra att ha en åsikt om saker och ting. Alla metoder hit och dit, vad är det egentligen som gör att man går ner?



Är det inte så här:



Om energin som intas är mindre än den man förbränner så går man ner i vikt.



Nu hör det till saken att jag själv hatar enformig träning samtidigt som jag är ett stort fan av i stort sett allt onyttigt. Jag lever alltså inte efter formeln själv.

2010-05-05 @ 19:20:22
Postat av: Hanna

Jonte: Jag tycker också att den ekvationen du lägger fram nu är logisk, har alltid resonerat så själv. Och säkert funkar det så.

Men samtidigt finns det hur många som helst som har visat sig lyckats gå ner i vikt effektivast med LCHF. Det finns forskning på det liksom. Det handlar om att äta av sådant som kroppen är bäst på att göra sig av med. Socker/kolhydrater visar sig vara en större bov än vad man kan tro och fett är bra. Lite individuellt är det väl dock också förstås..

Men tänkte iaf att det kunde vara intressant att prova och se hur det fungerar.

2010-05-05 @ 20:06:44
URL: http://missfixin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0