Kärleksenkät

Om kärlek och sånt:


Om mannen i ditt liv skulle du vara otrogen, vad skulle du göra då?
Helt omöjligt att svara på för mig eftersom jag aldrig har varit i den situationen och jag är en sån som tror att det mesta är väldigt beroende av kontexten. Kanske skulle jag blir förkrossad, göra slut och aldrig ta tillbaka honom. Kanske skulle det bli en nystart för ett annars ganska så grått och trist förhållande. Jag vet inte.

Hur många har du varit tillsammans med? (Alltså ihop med)
Två seriösa och två kortare som knappt känns som förhållanden.

Vill du gifta dig? Varför/Varför inte?
Det vill jag nog om jag träffar en person som jag verkligen genuint känner att jag vill leva resten av livet med. Men då blir det givetvis borglig vigsel.

Blir du lätt kär?
Mja, blir sådär småkär väldigt lätt, överdrivet exalterad över en kille som jag knappt känner liksom. Inte alltid det leder till något seriöst.

Vad är viktigast hos en kille? Vad faller du för liksom?
Rolighet och humor på ett avslappnat och självsäkert sätt. Det är såna killar jag lätt blir småkär i.

Vad är det mest avtändande du vet?
Dålig andedräkt är hemskt.

Hur viktigt är det att man har något gemensamt?
Det beror nog lite på dynamiken i förhållandet. Jag vet flera förhållanden där man har väldigt olika intressen, är jätteolika varandra osv men där det blir något positivt. Själv känner jag att de grundläggande värderingarna är viktigast att man delar och sen är det en fördel om man gillar samma saker i viss utsträckning. Det kan handla om sådant som matlagning, resa, träna eller dansa. Något som ger relationen liv.

Hur länge varar dina förhållanden?
1 år och 2,5 år är dom längsta.

Har du fått ditt hjärta krossat?
Nej... Längtar inte efter det heller direkt. Tänk vad gött om man slipper.

Vad är det mest romantiska du varit med om?
Typ inget som kan klassas som romantiskt egentligen. Sen är jag nog inte så mycket för romantik heller. Det blir så lätt krystat och jag blir mest fnissig och obekväm. Fick ett par fina dikter av en kille när jag gick i nian i och för sig. Det var ju ganska romantiskt.

Hur raggar du?
Är riktigt kass på det men jobbar på't. Är mer den som vill bli uppraggad. Men om jag ska visa intresse antar jag att det handlar mest om blickar och leenden.

Har du en "utseendetyp" hos killar?
Nja.. Smala har väl alla varit. Inga muskelkillar. Fast tycker att det kan vara fint med lite muskler, så länge det inte blir för mycket.

Beskriv en perfekt första dejt:
Orka perfekta dejter... Det får gärna vara mat och vin inblandat, avslappnad stämning och mycket skratt. Jag är inte så kräsen, haha.

Vem var din första kärlek?
Han som heter som min pappa och har konstiga ögonbryn.

Vad tycker du om att ligga på första dejten?
Det kan säker vara bra. Om man vill det så kör på.

Vad tycker du om one night stands?
Har pratat en del om det på sista tiden med kompisar, familjemedlemmar osv. Vissa kompisar tycker att man är helknäpp om man inte följer med en kille hem från krogen som man känner attraktion för. Andra kompisar tycker att det inte alltid är så självklart att man vill göra det, av uppenbara skäl. Jag har hört alltför många berättelser om hur det har gått riktigt illa när tjejer har följt med okända killar hem om detta gör mig sjukt osugen.

Hur är du som flickvän?
Beror på killen faktiskt. I mitt första förhållande var jag ganska svartsjuk eftersom den killen ständigt var svartsjuk och kontrollerande mot mig. I andra har jag inte alls varit sån eftersom det inte har behövts över huvud taget. Har en tendens att bli lite "mammig" dock och det är en egenskap jag hatar hos mig själv. Antar att det kommer ur mitt kontrollbehov. Jag vill ha koll på saker och ting och det är väl något man vanligtvis associerar med mammighet. Annars är jag såklart underbar som flickvän.

Enkäten hittades här


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0