Hatar sånt här

Kära ni som läser min blogg! Någon av er som kan förklara följande:

Min nya datadarling väljer att "hänga sig" var och varannan dag. Det här händer när jag är inne på random bloggsida eller liknande. Jag använder Mozilla Firefox som webbläsare och jag funderar på om det kanske rentav är Mozilla som är problemet på min dator..?

Jag ska nu använda enbart Internet Explorer under en tid och se om någon bättring sker.
Det hoppas jag innerligt på. Det är absolut INTE OK att stänga av datorn genom att trycka på powerknappen var och varannan dag. Det är liksom enda sättet att få någon reaktion på datajäkeln när den har hängt sig.

Samtidigt vill jag kunna använda Mozilla. Bäst ju.

Någon som tror sig veta något om detta?


Tråkigt nog verkar det inte handla om Mozilla eftersom datorn nu har hängt sig igen, med Explorer.
En ny fundering är om det kanske beror på att jag inte har haft en skärmsläckare aktiverad. Det verkar vara när jag inte har rört datorn på en stund som den låser sig...


Kommentarer
Postat av: Louise

Har inget bra tips tyvärr, men jag vet att s n jag bytte till Mac så har datorn aldrig hängt sig på samma sätt som min PC envisas med att göra (fick typ alltid stänga av på knappen).

2010-09-21 @ 11:51:05
URL: http://sakleterskan.wordpress.com
Postat av: Hanna

Jaha okej, såpass alltså. Lite dumt då kanske att man inte satsade på en Mac.. Tycker ändå att det känns konstigt för min gamla PC (som verkligen var gammal) hängde sig aldrig.. Jobbigt med teknikstrul!

2010-09-21 @ 16:59:48
URL: http://missfixin.blogg.se/
Postat av: Johanna

Mozilla krånglar ibland för mig också, Google Chrome funkar bäst men har lite "barnsjukdomar" fortfarande. Dessutom är den ful..

2010-09-21 @ 19:27:23
Postat av: daisy

De där problemet hade jag med. Kolla m datron "stänger" av sig när man inte använder den på ett tag. Jag upptäckte att min också vill hänga sig och jag mpste som du stänga av den med startknappen. Men nu ändrade jag så datron inte direkt går in i väntläge :) hoppas de årdnar sig :D

2010-09-21 @ 20:47:44
URL: http://oppsidaisy.blogg.se/
Postat av: Hanna

Daisy: Ja, jag tror nog att det beror på att den blir inaktiv och liksom låser sig. Borde ju inte ha med internet att göra. Ändrade inställningarna för skärmsläckare nu så jag hoppas att det kan hjälpa... Vi får se :)

2010-09-21 @ 21:34:37
URL: http://missfixin.blogg.se/
Postat av: Johanna

Stäng av den istället för att bara fälla ner locket, också!

2010-09-22 @ 22:06:53
Postat av: Hanna

Johanna: Ja, det försöker jag ju såklart. Men det går inte att göra något när den hänger sig sådär. Inget förutom att hålla nere powerknappen. Men jag tror det är löst nu :)

2010-09-22 @ 22:14:44
URL: http://missfixin.blogg.se/
Postat av: Jonathan

Har du kollat om du aktiverat energisparläge? För att inte ödsla ström brukar laptops (eller vanliga också för den delen) en funktion som försätter datorn i ett vänteläge efter ett antal minuters inaktivitet. Kolla det, vem vet...

2010-09-24 @ 01:51:04
Postat av: Hanna

Jonte: Ett bra tips kanske. Fick aldrig veta vad det berodde på. Asus-supporten har nu hjälpt mig att ominstallera hela operativsystemet så den fungerar bra igen.. Får hoppas att det håller i sig.

2010-09-24 @ 08:22:24
URL: http://missfixin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0