Word

Jag håller med om det mesta som UnderbaraClara skriver om. Ibland uppmärksammar hon nya saker som jag inte har tänkt på men som sen blir självklara, och oftast bloggar hon om sådant som jag själv redan tänker och tycker detsamma om.
Dagens ord kring förlossning är ett ypperligt exempel på det.

Jag har varken varit gravid eller fött barn än så jag kan väl knappast påstå att det här rör mig egentligen, men som kvinna och fertil (förhoppningsvis) kan en eventuell förlossning ändå bli aktuell i framtiden och därför snackar man ju om det här med förlossning vid vissa tillfällen. Ganska ofrivilligt från min sida eftersom det alltid blir att man fokuserar på samma sak: skräckhistorierna. Det blir så snedvridet eftersom man aldrig pratar om majoriteten av alla förlossningar, nämligen de som går bra.

Klart att dom som varit med om en jobbig förlossning måste få prata om det men man behöver ju inte slänga det i ansiktet på sådana som är gravida för första gången. Ta det istället med en barnmorska, en mamma eller en person som helt enkelt redan har fött något barn. Ganska självklart tycker jag.

Kommentarer
Postat av: 1:a hyresvärden

Undrar vart du har fått dom kloka orden ifrån?

2011-02-17 @ 18:41:12
Postat av: 1:a hyresvärden

Blev faktiskt tom. en kommentar även där!

2011-02-17 @ 18:58:49
Postat av: Hanna

Mamma: Ja, säg det? ;)

Jag såg det nu, Kul! Jag brukar aldrig kommentera de riktigt stora bloggarna. De får ju så många kommentarer ändå så det känns som att ens egen försvinner bland mängden. Men ibland så.

2011-02-17 @ 19:26:28
URL: http://missfixin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0