Om du stämmer in på det här, call me.

Ooh ja.

Läser "Bitterfittan" av Maria Sveland också och jag känner att det nästan blir lite för mycket kring detta ämne, för mig alltså. Såklart att jag tycker det är viktigt, ganska givet att jag tycker. Men, jag blir lite less. Man blir väl det helt enkelt. Tur att jag är singel och utan barn just nu.

En kompis frågade för övrigt mig i tisdags: "Men Hanna, kommer du nånsin vilja ha kille och allt det dära..?"
Jag: "Du menar alltså om jag vill vara singel hela livet?"
Lina: "Ja..."

Haha. Absolut inte en önskan från min sida. Fy. Just nu trivs jag jättebra med min civilstatus men inte hur länge som helst såklart. Jag skulle bli hur glad som helst om jag träffade någon, det är bara det att jag har vissa krav om det ska bli nåt i längden..

Den här listan räknade jag upp för mamma, Josef & Elin på egenskaper en framtida partner bör ha:

- Han ska vara målmedveten. Kan gälla olika saker, men det är viktigt att man vill saker i sitt liv.
- Han ska gilla mat och helst tycka om att laga mat. Kunna ta initiativ till att handla och laga mat själv utan att jag behöver skriva en lapp på vilka ingredienser som behövs. Inte föredra 4 ostmackor framför att laga middag tillsammans en fredagkväll.
- Han får gärna uppskatta rött vin.
- Han ska gilla att träna och hålla hälsan i någorlunda skick: snowboard, hockey, fotboll, löpning - spelar ingen roll vad.
- Hans favorit i TV-tablån ska helst inte vara sport. Bättre att han sportar själv.
- Han ska ha ett intresse i att se sig omkring i världen. Vilja resa tillsammans med mig.
- Han bör ha egna fritidsintressen som han själv ser ett värde i.
- Han ska dela mina grundläggande värderingar och ha ungefär samma människosyn som mig, vilket innebär att:
han ska vara någorlunda genusmedveten, och inte heller rösta på SD, KD eller PP.   

Vissa punkter viktigare än andra, förstås. Josefs kommentar kring denna lista ska vi inte ens gå in på.

Kommentarer
Postat av: 1:a hyresvärden

Lär ta tid! Var min kommentar.

2011-01-27 @ 15:53:21
Postat av: Farsan

Kanske ska du tänka dig att det finns andra sorter än kopior på din pappa?

2011-01-27 @ 18:07:58
Postat av: Hanna

Mamma: Bara det bästa duger vettu ;)



Pappa: Haha... Herregud. Josef sa ju typ samma sak, fast om sig själv. MEN, du matchar absolut inte på punkt 5!

Övrig kommentar på detta: Antar att jag har bra män i familjen.

2011-01-27 @ 18:30:33
URL: http://missfixin.blogg.se/
Postat av: L

Helt rimlig lista!

2011-02-09 @ 17:49:26
URL: http://skitskaskitha.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0