Peace of cake

Linda tipsar musik och jag gillar. Låten via Spotify här:

Beirut – Nantes

Idag har vi lagt fram vår uppsats och fått den opponerad. Var inte det minsta nervös innan och hade ingen anledning att vara det heller då det gick alldeles lysande. Vi fick förslag på vissa ändringar och en del slarvfel som eventuellt behövde ses över, mer än så var det inte. Jag tycker att det känns som att en väl genomarbetad uppsats sällan kan sågas helt totalt. Om man har tänkt igenom varje val man gjort så är det ju absolut inget problem att vid en opponering stå upp för sitt verk. De val man har gjort brukar väl inte vara särskilt svåra att motivera och argumentera för. Självklart är det en trygghet att ha Camilla vid sin sida också, hon är skarp i sådana där kritiska lägen.

Jag vet inte vad ni tycker och tänker om det här men det är i alla fall mina egna tankar. Skönt att vara helt klar nu i alla fall. Det firar vi med regn och en tjock bok på engelska som behandlar diverse övernaturliga saker...


Bild

Kommentarer
Postat av: Emily the Strange

tror att de flesta var rätt nervösa, oavsett om de hade tänkt genom sina val innan eller inte. iaf alla jag pratade med i vår grupp och de jag träffade på i skolan. kanske inte så konstigt med tanke på att det var 45 obligatoriska minuter som skulle bestå av "kritik" vad som kunde förbättras med uppsatsen.



men håller med dig om att det inte var några problem, väl där var det ju lätt som en plätt!

2011-06-09 @ 23:43:58
URL: http://www.emilythestrange.se
Postat av: Hanna

Mja, jo. Det var det flera som sa till mig med iofs, jag är väl lite annorlunda dåra.. Jag tyckte den nervösare biten var att GE kritik. Det tyckte jag faktiskt var jobbigt! Men det beror ju en del på vem man ger kritik också och hur den/de personerna tar det.

2011-06-10 @ 08:29:23
URL: http://missfixin.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag erkänner villigt att jag var himla nervös innan, mest för att man fått bilden av att det skulle vara så strikt och högtidligt (vilket det såklart inte var...). Dock var det att opponera som var nervöst - att lyckas ge kritiken på ett konstruktivt sätt - men det funkade uppenbarligen, för motparterna verkade helnöjda efteråt. Vad gäller att vara respondent kändes det lugnt, då vi litade helt på att Emelie skulle leda den diskussionen - och det gjorde hon ju! På det stora hela en rolig dag, även om eftermiddagen kändes oändligt lång då man själv redan klarat av sin insats.

2011-06-10 @ 12:23:50
URL: http://bloggar.nwt.se/saralingon
Postat av: Hanna

Jag håller med dig! Sen kanske vi var mindre nervösa också på grund av det faktum att vi redan hade hört från flera andra som opponerat under tisdagen och onsdagen att det var ganska avslappnat och "som vanligt". Jag upplevde att opponeringen som vi hade i gymnasiet var läskigare, kanske för att det var så pass nytt då. En utvecklande situation är det ju i varje fall, helt klart.

2011-06-10 @ 14:21:37
URL: http://missfixin.blogg.se/
Postat av: Emily the Strange

Tack för dom fina orden Sara, hahaa! Det känns bra att höra :)

2011-06-11 @ 16:09:43
URL: http://www.emilythestrange.se
Postat av: Linda

Whoop whoop!;)

2011-06-12 @ 20:00:36
URL: http://lindaweissman.com/blog/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0