Systerskap

Egentligen skulle jag jobba fem timmar idag. Istället bytte jag bort passet för att kunna gå på det här:

13.15-14:15 Hanna Hellquist och Sara Broos Föreläsning Arenan
Hanna Hellquist och Sara Broos – I ett personligt samtal om sina erfarenheter inom media och film.
Två färgstarka kvinnor som gjort karriär inom media och film.
Lyssna till deras samtal om att vara yrkesverksam kvinna med höga ambitioner
i en tid av prestationshets och utseendefixering, krav och förväntningar.
Hanna är radiopratare i Morgonpasset i P3 och författare till boken Karlstad Zoologiska och är aktuell i SVT´s serie ” Jakten på lyckan”.
Sara är filmare och ansvarig för yrkeshögskoleutbildningen ”Manusförfattare” på Broby Grafiska
och arbetar just nu med en dokumentärfilm om Lars Lerin ”För dig naken”.
Källa

Det känns rätt mycket mer värt!
Hanna lyssnar jag på var och varannan morgon i morgonpasset i P3 men har aldrig sett/lyssnat på henne i verkligheten. Sara har jag tvärtom inte lyssnat särskilt mycket på men henne ser jag konstigt nog varje dag, genom den här tavlan som hänger på min vägg:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0